השאלה הנצחית: אני מומחה בכמה דברים – במה לבחור?

הרבה אנשים כישרוניים מתלבטים בשאלה במה להתמקד ולבחור מתוך שפע הכישורים והידע שיש להם.
לפעמים הבחירה בדבר אחד היא מאוד קשה שכן יש תשוקה חזקה לשני תחומים או אפילו יותר.
ונשאלת השאלה: האם ניתן לשלב בין הדברים במקביל, או שעדיף לבחור בדבר אחד? או שאולי יש עוד אפשרויות?

בפוסט הזה אני רוצה להציג לכם כמה הצעות לפתרונות לבעיה הנפוצה הזאת.

  1. הפיתרון הראשון הוא פשוט לבחור בדבר אחד מתוך כל התחומים ולהתמקד רק בו, לפחות לתקופה מסוימת.
    כאשר אנחנו ממוקדים ומשקיעים זמן ואנרגיה בדבר אחד לאורך זמן אנחנו מאפשרים לו לצמוח ולגדול ולהניב פירות.
    בנוסף, כאשר אנחנו ממוקדים בנישה ספציפית וממוקדת אנחנו יכולים למשוך קהל יעד מדויק לשירותים ולמוצרים שלנו וליצור מיתוג ומומחיות שלנו סביב אותה הנישה.

  2. לנהל שני עסקים נפרדים במקביל. בשיטה הזאת אנחנו יכולים לפתוח פרופילים נפרדים לכל עסק ושם ליצור תוכן נפרד לכל עסק כדי ליצור מיקוד לכל דף ולא לבלבל בין הדברים.
    החיסרון הוא ברור, כי נדרשת כאן השקעה הרבה יותר גדולה ואנחנו צריכים לבנות קהל של עוקבים מאפס במקום לשלב במקום אחד.
    מצד שני אפשר לשלב את הפיתרון הראשון שהצעתי, ולהתמקד בתחום אחד ויחד עם זאת לשמור על אש קטנה את התחום השני במקביל בדף נפרד.

  3. לראות איך אפשר לשלב יחד את כל תחומי העניין שלנו בתוך עסק אחד (או לפחות חלק גדול מהם). זה יכול להיות הפיתרון האידיאלי שכן אנחנו לא מוותרים על שום חלק ויכולים לעשות הכל במקום אחד. לדוגמא אם אתם יועצים עסקיים ויש לכם גם תשוקה לספורט אתם יכולים לדבר על איך הספורט עוזר לכם בביצועים בעסקים.
    אני אישית בחרתי באופציה הזאת: המיקוד שלי בעסק הוא לעזור לאנשים לבנות עסק ממי שהם אך חלק גדול מזה הוא גם החלק של ההתפתחות האישית ואני מייצר תכנים ומוצרים גם בתחום היותר רוחני וההתפתחותי.

  4. הדרך הכי חדשנית ומותאמת לעידן החדש היא פשוט להיות אנחנו איך שאנחנו עם כל הכישורים שלנו ולאפשר לעצמינו לדבר על כל דבר שרוצים. שבעצם המותג הוא אנחנו עצמינו. זוהי דרך יותר כאוטית ומאפשרת לנו לבטא את עצמינו בצורה חופשית. החיסרון הוא חוסר מיקוד ומיתוג עסקי, אבל אולי בעצם היחודיות הזאת שלנו היא המיתוג?


ולסיכום, השני סנט שלי בנושא:

אני חושב שבכל מקרה בתור בעלי עסקים של מומחיות, אנחנו הפרונט של העסק ואנחנו רוצים להביא את כל חלקינו לידי ביטוי בעסק שלנו וגם מול קהל היעד שלנו.
הדרך האידיאלית עבורי היא לנהל פרופילים אישיים שלנו ברשת שממותגים תחת השם שלנו ושם כן להתמקד בתחום אחד, אך לנסות לשלב כמה שיותר צדדים שונים שלנו בתוך התוכן שלנו.
ואם בא לנו להשיק מוצר חדש, אפילו אם הוא לא בהכרח קשור לתחום ההתמחות שלנו, זה גם בסדר ואני חושב שהקהל שלנו יעריך את זה וירצה לשמוע מאיתנו בכל מקרה. אם התחום החדש צומח וגודל אפשר לשקול ליצור עבורו דף ואתר נפרד בהמשך.

מה דעתכם? באיזה פיתרון אתם בחרתם?

פוסטים קשורים שאולי יעניינו אותך

קבלו עוד ערך לבניית עסק ממי שאתם

מדריך מתנה - איך לבנות עסק מומחיות מהידע שיש לך כבר עכשיו

איך למצוא את המומחיות שלך ולצאת לאור עם עסק דיגיטלי משלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מכשרונות להכנסות

מדריך חינמי מתנה עבורך - איך לבנות עסק מומחיות מהידע שיש לך כבר עכשיו