יש שתי דרכים לשיווק:
שיווק שמקדם מוצר ושיווק שבונה מומחיות.
שיווק שמקדם מוצר זה אומר שאנחנו באופן אקטיבי מדברים על המוצר והשירות שלנו ומזמינים את הקהל להצטרף אלינו.
השיטה הזאת מעוררת בחלקינו קושי לבוא ולדבר על המוצר שלנו,
שאולי זה מציק, אולי זה יותר מידי,
ועוד פחדים כאלה ואחרים.
נדרש פה ביטחון עצמי ותחושת ראויות לבוא ולהציע את עצמי
בלי להתנצל ובלי להרגיש שיש בזה משהו לא בסדר.
בנוסף, נדרשת גם יכולת טכנית של כתיבה שיווקית של להבין איך להעביר את המסר ולחבר אותו למוצר שלנו.
שיווק בונה מומחיות זה אומר שאנחנו לא מדברים באופן אקטיבי על השירות שלנו
אלא אנחנו מתמקדים בנתינת ערך – ללא שום שיווק והצעה של משהו.
מה זה אומר לתת ערך?
ליצור תוכן שנותן השראה, הכוונה, מוטביציה, אמונה, כלים וטיפים פרקטיים שיעזרו ללקוח בדרך שלו.
איך לתת ערך בצורה נכונה?
קודם כל מיקוד בתחום המומחיות שלנו – אנחנו רוצים לייצר תמונה של מומחה בראש של הלקוח בתחום העיסוק שלנו.
דבר שני התמדה ביצירת תוכן.
דבר שלישי מסרים ברורים שחוזרים על עצמם.
ברגע שאנשים מתחילים להכיר אותנו ולהיחשף אלינו בצורה עקבית, מה שיקרה באופן טבעי, שאנשים יפנו אלינו וישאלו בעצמם האם אנחנו מציעים תמיכה כלשהי!
זה בעצם שיווק ללא שיווק כי הלקוחות נמשכים אלינו בעצמם.
ואנחנו סה”כ נותנים ערך ומשתפים בידע שלנו עם אחרים.
למשווקים מתחילים מומלץ להתחיל בשיטה הזאת ולהתמקד במתן ערך.
לאחר מכן אפשר לאזן עם שיווק מקדם מוצר.
ובכללי אני חושב שאיזון טוב זה 70 30 של בניית מומחיות לעומת קידום מוצר.
מה דעתכם?