בין אם כבר התחלתם לחשוב על להציע משהו דיגיטלי משלכם ובין אם אתם מחפשים שינוי מקצועי ורעיונות איך להתפרנס אונליין שווה לכם לקרוא את הפוסט הזה.
סידרתי לכם בפוסט 5 שלבים איך למצוא רעיונות למוצרים ושירותים שאתם יכולים להציע בדיגיטל כבר היום:
1. שלב 1 – מיפוי הידע
השלב הראשון שעלייך לעשות הוא להתחיל למפות את כל הידע והכישורים שיש לך כרגע ולרכז אותם במקום אחד כדי להתחיל להבין מה מתוך כל זה יוכל להפוך לרעיון עסקי.
טעות נפוצה שאנשים עושים היא להסתכל רק על הניסיון המקצועי שלהם ובכך לפספס תחומים אחרים שהם מומחים בהם אבל לא חשבו בכלל שיכולים להתפרנס מהם. הרעיון הוא להסתכל על כל המכלול שאנחנו ולראות איזה ערך יש לנו לתת.
כמה דוגמאות מלקוחות שלי:
כרמלה הפכה את התחביב שלה לסריגה לסדנאות וספרים ללימוד סריגה.
בר הפך את הידע והניסיון שלו בהשקעה בזהב לקורס וליווי להשקעות בזהב.
מישקה הפך את הידע והתשוקה שלו לחיבור אותנטי מול נשים לעסק של אימון והדרכה לגברים.
שאלות שיכולים לשאול את עצמיכם בשלב זה:
1. איזה ניסיון תעסוקתי צברתי במהלך החיים
2. איזה ידע יש ברשותי שיכול להועיל לאחרים (לא בהכרח מקצועי)
3. איזה שינויים עשיתי בחיים ואיך עשיתי אותם (אולי זה יהיה משהו שארצה לעזור בו גם לאחרים)
4. במה אני טוב (ולא בהכרח עוסק בזה)
5. במה אני ממש מתעניין ואוהב לקרוא/ללמוד עליו (אולי זה משהו שאוכל להעביר הלאה)
2. שלב 2 – מינוף הידע
אחרי שהסתכלנו פנימה וראינו מה אנחנו יכולים להציע, זה הזמן לראות מה מכל זה תכל’ס יכול לתת ערך לאנשים אחרים ולפתור להם בעיה מסוימת.
בשלב זה נוכל לעשות רשימה של רעיונות למוצרים ושירותים שאנחנו יכולים להציע.
רוב המוצרים מתחלקים לשתי קטגוריות:
1. בוא תעשה בשבילי – לבצע שירות עבור מישהו אחר.
2. בוא תראה לי איך – ללמד אחרים איך לעשות.
למשל: אם יש לך ידע בעריכת וידאו לטיקטוק, תוכל לערוך עבור בעלי עסקים את הסרטונים שלהם או ללמד אותם איך לעשות זאת בעצמם.
דוגמא נוספת: אם יש לך ניסיון בגידול ירקות, תוכל להציע שירות הכנת הגינה הביתית שלך לירקות
או ללמד סדנה על איך לגדל ירקות בגינה שלך.
ישנם תחומים שבהם קשה לתת שירות באופן דיגיטלי (כמו למשל גידול ירקות) ונוכל רק ללמד איך לעשות זאת. בכל אופן ללמד מאפשר לנו למנף את הזמן שלנו ולעזור ליותר אנשים בפחות זמן לעומת להציע שירות שזה בעצם מכירה של הזמן שלנו בתמורה לכסף.
3. שלב 3 – מחקר שוק
אחרי שיצרנו רשימה של רעיונות, הגיע הזמן לבדוק גם מה קורה בשוק. האם יש ביקוש לרעיונות שיצרנו והאם אנשים מוכנים לשלם על זה?
איך להתחיל לעשות מחקר שוק:
1. חוקרים האם יש כבר מוצרים בתחום. אם עשו זאת לפנינו, כנראה שיש ביקוש. אם לא, למה? אולי יש כאן הזדמנות חדשה או שהתחום הזה לא רווחי מספיק. טיפ: שווה לעשות מחקר גם בחו”ל כי יש עדיין הרבה מוצרים שעוד לא הגיעו לארץ מחו”ל ואולי כאן יש לנו הזדמנות טובה להיכנס.
2. נכנסים לקבוצות ופורומים בנושא ורואים אילו דיונים מתקיימים שם. מה מפריע לאנשים ואיזה עזרה הם מחפשים?
3.האם התחום הזה הוא תחום טרנדי? האם יש עניין ושיח סביב הנושא?
4 אם בא לכם ממש ללכת לעומק – ניתן לעלות לשיחות עם לקוחות פוטצניאליים ולשמוע מהם ישירות מהם האתגרים והרצונות שלהם, או לבצע סקרים.
4. שלב 4 – מיקוד
השלב האחרון הוא להתמקד ברעיון אחד מתוך כל הרשימה שיצרנו ולצאת איתו לדרך. אין מה לעשות, אי אפשר להציל את כל העולם לכן צריך להתמקד בדבר אחד. בנוסף, ככל שנהיה יותר ספציפיים נוכל למצב את עצמינו כמומחים בתחום ולבדל עצמינו מהתחרות.
השילוב המנצח הוא לבחור במשהו שבא לנו לעסוק בו וגם יש לו ביקוש. מצב של win-win.
נקודה חשובה: זה שאנחנו טובים במשהו, זה לא אומר שזה בהכרח משהו שאנחנו נאהב לעסוק בו, לדוגמא: לי יש כישורים טכניים חזקים, אבל זה לא מה שאני אוהב ללמד. לכן, תימנעו מלבחור בתחום מסוים רק כי יש לו ביקוש בשוק ו/או אתם טובים בו. אם זה לא משהו שאתם מתלהבים ממנו זה לא יחזיק מעמד הרבה זמן, וזה לא שווה את זה, מניסיון.
5. שלב 5 – יציאה לאור
אחרי שבחרנו והתמקדנו, זה הזמן לצאת לאור ולהתחיל להציע את עצמינו. שתי דרכים להתחיל לצאת לדרך:
1. להציע פיילוט לשירות או מוצר ראשוני שאנחנו רוצים להציע בעלות סמלית/בחינם ומשם להמשיך בפיתוח העסק.
2. להתחיל לייצר תוכן ולתת ערך לאנשים בתחום המיקוד שלנו, לבנות קהל עוקבים ורק בהמשך להציע שירות או מוצר כלשהו.
זהו, מקווה שהיה ברור ונתרמתם מהפוסט.
מוזמנים להגיב כאן למטה מה לקחתם מהפוסט ואם יש לכם שאלה כלשהי אשמח לענות.
נתראה בפוסט הבא,
שגיא